this post was submitted on 13 Aug 2024
9 points (100.0% liked)

Nyheder

682 readers
15 users here now

For alle nyheder, hvad end de måtte omhandle.

Regler

1. Brug artiklens titel

Titlen på indlæg skal være titlen på nyhedsartiklen der linkes til. Du må dog gerne oversætte titlen hvis den ikke er på dansk, så længe oversættelsen er retvisende. En alternativ titel (fx i tilfælde af clickbait) eller vigtig supplerende information kan angives i kantede parenteser. Fx: "Clickbait titel [Beskrivende titel]". Dette sikrer at titlen på artiklen ikke er misvisende.

2. Brug ikke tekstfeltet ("body")

Link udelukkende til artiklen og brug ikke tekstfeltet ("body" på engelsk). Hvis du vil tilføje noget, så skriv en kommentar. Dette sikrer at debatten foregår fra et neutralt synspunkt der tager udgangspunkt i artiklen, og ikke en bestemt vinkling skrevet i tekstfeltet. Undtagelse: Det er tilladt at dele et referat af en artikel bag betalingsvæg i tekstfeltet.

3. Kun nye artikler

Artikler skal være mindre end en uge gamle. Dette sikrer at artikler faktisk er nyheder.

4. Debat-indlæg og andet skal markeres

Det er tilladt i et begrænset omfang at indlægge artikler der ikke som sådan er nyhedsartikler (fx debat-indlæg), men sådanne artikler skal markeres med [Debat] el. lign. mærkat i titlen af indlægget inden titlen på artiklen. Dette sikrer at brugere er klar over den potentielle højere bias der kommer fra debat-indlæg og sikrer at debat-indlæg ikke bruges til at skubbe en agenda.


Husk også at følge Feddit.dks generelle regler.

founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] [email protected] 5 points 3 months ago (1 children)

Det bekræfter den fornemmelse jeg (og mange andre) har om at folkeskolen er værre end da jeg selv gik i den. Det er virkelig deprimerende. Det her må være det vigtigste problem vi skal løse som samfund.

[–] [email protected] 5 points 3 months ago* (last edited 3 months ago)

Jeg er ikke ekspert i indlæring, men jeg tror lidt at indlæring skal føles relevant og vigtigt. De nyeste generation får katastrofer og elendighed kastet i hovedet hver dag, så hvordan kan trigonometri føles relevant når klimakatastrofen banker på døren? Jeg tror lidt på problemorienteret læring, hvor eleverne får problemstillinger som er relevante og spændende, og giver håb for fremtiden.

Anden ting; Alle har styrker og svagheder. Giv mere rum til at være bagud, og rum til at være foran. Måske gøres det allerede?